Blog

Play

Play

Dit is een educatief pakket ontwikkeld voor jongeren tussen 12 en 14 jaar. Vanuit een positieve insteek leren jongeren inzicht te krijgen in het eigen gamegedrag en dat van leeftijdsgenoten. Men leert jongeren op een verantwoorde manier gamen. het pakket bevat een handleiding voor de begeleider, bijlagen, werkbundel voor jongeren, powerpoint, digitaal spelbord en een brief voor de ouders.

Online challenges

Online challenges

Lespakket voor twee lesuren rond online challenges. Aan de hand 3 opdrachten worden jongeren bewust gemaakt van het gevaar van online challenges. Men leert online challenges beoordelen. Het hebben van een vertrouwenspersoon wordt benadrukt.

Cyberpesten 2.0

Cyberpesten 2.0

Pesten 2.0 is een stuk over pesten en cyberpesten. Pestgedrag is moeilijk op te sporen en, eens ontdekt, vaak moeilijk te verhelpen. Door de technische evolutie stopt pesten niet meer aan de schoolpoort maar gaat het via smartphone en computer ook buiten de school door.